ביובית במרכז שרונה

מרכז שרונה נמצא צמוד לקריה בתל אביב. במשך שנים המקום היה מוזנח, ונחשב כמסופח לקריה. בשנים האחרונות נעשו פעולות לשיקום האתר, ולהפיכתו למקום בילוי ופנאי, מהמובילים בארץ.

מרכז שרונה הוקם בשנת 1871 על ידי הטמפלרים- כת נוצרית מגרמניה שהאמינו בפיתוח הארץ, כדי להביא את המשיח. הטמפלרים האמינו כי על ידי פיתוח ארץ ישראל יבוא המשיח. לכן הם הקימו מושבות כאלה במקומות שונים בארץ. מרכז שרונה הוקם על ידם בטכנולוגיות מתקדמות ומודרניות יחסית, ובתכנון עירוני חדשני לאותה התקופה. הרחובות ישרים, ומוגדרים. אנשי שרונה גרו במרכז זה, ועסקו בו בפיתוחים חקלאיים, וניסוים שונים, עיקר החקלאות בה עסקו הייתה גידול גפן ליין.

עם השנים מרכז שרונה הפך להיות מרכז צבאי. בתחילה ישב בו הצבא הבריטי, ואז חלק ממשרדי הממשלה, והצבא שוכנו שם. בשנים האחרונות נעשו פעולות לשיקום מרכז שרונה על מנת להפוך אותו למרכז פנאי, איכות חיים ובילוי.

כיום עבודות השיפוץ והשימור של מרכז שרונה נמצאות לקראת סיומם המוחלט. הוקם מרכז מבקרים מיוחד, וחודשו המבנים לעיצוב המקורי שלהם. והמרכז עצמו כבר פועל כמקום בילוי פופולרי ומבוקש בכל  ימות השבוע. קיימים בו מגוון של מסעדות איכותיות, חנויות שופינג שונות, ובילויים שונים. בשילוב של השלושה מורגש תכנון שהופך את המקום לפנינה תיירותית לגרים בתל אביב ומחוץ לה.

כחלק מהשיפוץ הנרחב שעבר המקום- הותאמו התשתיות שבו גם להפעלת כמות גדולה של מסעדות ודוכני אוכל. מסעדות מחויבות לשמור על כללי היגיינה ופינוי שומנים ראויים . במקום יש אפשרות קלה ונחה עבור שאיבת בורות שומן למסעדות. פעולה זו נצרכת וחיונית כדי לא להגיע למצב של פתיחת סתימות בצנרת של המקום, מה שיפגע בכל התשתית. מכיוון שבמקום פועלות בו זמנית לא מעט מסעדות, המשרתות במשך רוב שעות היום מספר רב של פונים, החשיבות לשמירה על ניקיון התשתיות, ואמצעי פינוי ושאיבה של סתימות חייבים להיות זמינים תמיד.

מרכז שרונה משלב בתוכו ישן וחדש, מבנים ישנים, עם חברות חדשניות, עולם עם תרבות שלא קיימת יותר, עם בילויים צעירים ואטרקטיביים. ניחוח של חוץ לארץ, בלב תל אביב