פתרון בעיות אינסטלציה ללא אינסטלטור

פתרון בעיות אינסטלציה ללא אינסטלטור

פתרון בעיות אינסטלציה ללא אינסטלטור

כיצד מטפלים בסתימות בביוב – עשה זאת בעצמך!

בעיות אינסטלטור בתל אביב והמרכז, קלות שניתנות לפתרון קל יחסית וללא עזרת בעל מקצוע הן פתיחת סתימה בכיורי הבית, פתיחת סתימה בשירותים ופתיחת סתימה באמבטיה.

פתרון בעיות אינסטלציה ללא אינסטלטור

הפומפה

רוב בעיות האינסטלציה נפתרות בעזרת פומפה, היא מתאימה לפתיחת סתימות בכיורים סתימות באמבטיה וסתימות במקלחת. ישנם שני סוגי פומפה לכיור ולאסלה – רצוי שלפומפה יהיה מקל ארוך. לסתימות קשות יותר ניתן להשתמש במשחולת שרברבים.

פתיחת סתימה בשירותים

פתיחת סתימת

פומפה לשירותים

פומפה

פתיחת סתימה בכיור

פתרון בעיות אינסטלציה ללא אינסטלטור

פומפה לכיורים ואמבטיות

פומפה
פתרון בעיות אינסטלציה ללא אינסטלטור

"כוסית" הכיור

פתרון בעיות אינסטלציה ללא אינסטלטור

ביוב חדר השירותים

הצפת ביוב

כיצד להתמודד עם נזילה

פתרון בעיות אינסטלציה ללא אינסטלטור

אבחון בעיית הסתימה

חשוב להבדיל בין סוגי הסתימות, כל אינסטלטור היה יכול להבחין בבעיה וגם אנו. ישנן סתימות קלות בכיור בשרותים ובאמבטיה וישנן סתימות רציניות במערכת הביוב הראשית, את בסתימות הקשות יש להשאיר לבעל מקצוע וכמובן לחברת ביובית שאיבות ביוב.

בעיית ניקוז בכיור  – בשלב זה יש להמתין לירידת המים ולשפוך מים רותחים בכיור הסתום. לאחר מכן יש  לפרק את ה"כוסית" שמתחת לכיור, לרוקן את הלכלוך והסתימה שהצטברה בה. במידה והסיפון נקי ובכל זאת יש בעיית ניקוז המים וסתימה בכיור ייתכן וסתימה עקשנית יותר נמצאת בצינור שמתחתיו.

גם עם סתימות קלות חשוב להישאר במעקב ולוודא שאין בעיה חמורה יותר בצנרת הראשית.


סימנים לבעיות בצנרת

שינוי בקירות נפיחות וכתמי רטיבות  |  כתמי עובש על הקיר  |  רעש חריג של מים זורמים מתוך הקיר  |  מים מבעבעים ועולים מן הרצפה   |  שינויים בצבע וביציבות המרצפות  |  חשבון מים שונה וחריג מהרגיל


 

חומרים ונוזלים לפתיחת סתימות

מוצרים שנמכרים בחנויות לחומרי בניין ופשוטים יחסית  לשימוש מומלץ להשתמש בחומרים נוזליים ולא באבקות ובחומרים ידידותיים לסביבה.חומרי המדף לפתיחת הסתימות אינם יעילים בחלק מהמצבים והשימוש בהם עלול אינו בטוח או בריא חלק רחב מהחומרים מזיקים מאד לסביבה.


 

מניעת סתימות ביוב

ראשית יש להשתדל לתפוס את הסתימה בשלב מוקדם יחסית. אין להשליך לביוב מגבונים וחומרים לא מתכלים למיניהם, במידה והכיור שלכם מתחיל "לזייף" לוקח זמן רב יותר למים להתנקז ולרדת טפלו בבעיה ואל תמתינו שהסתימה תתגבר. בשלב זה יש להמתין לירידת המים ולשפוך מים רותחים בכיור הסתום.


 

כיצד מתמודדים עם נזילה?

מה גורם לנזילות? חיפוי קירות לקוי מורגש בחורף עם נזילות הגשמים.  רטיבות בקיר האמבטיה בשל אדי המים צביעה בסיד או בצבעים אקרילים, תפתור את הבעיה. בעיות ניקוז אינסטלציה פיצוץ בצנרת תחת הרצפה. איטום לקוי נזקי צנרת שונים במקרה של נזילה מאסיבת (פיצוץ של צינור, מים דולפים מהתקרה, גלישה של מים לפנים הבית) ניתן להקטין את הבעיה בעזרת סגירת השיבר הראשי –הברז הראשי של הדירה

איפה השיבר ואיך סוגרים אותו?

תמיד חשוב לדעת היכן נמצא השיבר הראשי של בדירה והבית בו אתם גרים. אינכם יודעים – עקבו אחר מערכת צינורות המים מדירה מצאו היכן הם מתחברים למערכת שעוני המים של הבניין או קומת הבניין. ניתן לזהיו ע"פ רשום מספר השיבר בהתאם לדירה. במידה וקיימת נזילה מחוגי שעון המים יסתובבו במהירות. יש לסגור את ברז השעון והמחוג יפסיק להסתובב והנזילה תחדל כעת יש לקרוא לבעל מקצוע.