ביובית באם המושבות שאיבות ביוב

אם המושבות – מקום עם הווי!

שכונת אם המושבות היא שכונה המורכבת משתי שכונות צמודות בעיר פתח תקווה – אם המושבות הוותיקה, וזו החדשה. שכונת אם המושבות מאופיינת בבנייה מוקפדת ואחידה, ובמגוון רחב של פארקים וכיכרות אשר משמשים את תושבי העיר הצעירים, והאמידים ברובם.

שתי השכונות

שכונת אם המושבות הוותיקה נבנתה בסוף שנות ה-90. יש בה בניינים נמוכים יחסית, שדרה רחבה ויפהפייה ומגוון מוסדות חינוך לכל הגילאים ולכל המגזרים. שכונת אם המושבות החדשה נבנתה במהלך שנות ה-2000, ויש בה בניינים גבוהים בעיקר, ומספר מרכזים מסחריים קטנים אשר משמשים את תושבי השכונה. שכונת אם המושבות החדשה נמצאת עדיין בתנופת פיתוח, ונבנים בה בניינים חדשים באופן סדיר. בשכונה ישנם פארקים גדולים, כיכר מרכזית ייחודית עם צמחיה מרובה, ומגוון שבילי אופניים יעילים ומטופחים. בשתי השכונות שמרכיבות את אם המושבות פועלים שירותי שאיבות ביוב בצורה סדירה ויעילה.

הווי ופעילות באם המושבות

שכונת אם המושבות מחוברת בתחבורה יעילה לכל שכונות העיר האחרות, כמו גם לרמת גן. בסמוך לשכונה ממוקמת גם תחנת רכבת. בעיר ישנה פעילות חברתית מרובה, תוכניות התנדבות פעילות, ניטור של פעילויות הנוער בלילות ומגוון פעילויות ייעודיות לבני נוער. בשכונה קיימים מרכזי ספורט גדולים, כמו גם מרכזי תרבות. באם המושבות ניתן למצוא מסעדות רבות, כמו ארומה למשל, אשר ממוקמות הן מרכזים המסחריים של השכונה, והן ברחבי השכונה עצמה. המסעדות האיכותיות בעיר משתמשות בשירותים של שאיבות ביוב באופן קבוע, על מנת לשמור על תקינות הפעילות של מערכות הביוב בשכונה. המרכזים המסחריים בשכונה פעילים מאד, ומכילים חנויות מכל התחומים, החל מסופרמרקטים גדולים וחד לחנויות הלבשה לכל המשפחה, חנויות מזון, חנויות לכלי בית, למוצרי חשמל ועוד.

היסטוריה של השכונה

בעבר, שכונת אם המושבות הייתה מלאה בפרדסים ובבתי אריזה ומלאכה. עם השנים, כאמור, הפרדסים הפכו לרחובות מלאי חיים, אשר עושים שימוש במערכות של שאיבות ביוב ובמערכות מתקדמות אחרות. בשכונה קיימים מספר מבנים לשימור, מתקופת הפרדסים, אשר מזכירים לתושבי השכונה את העבר הייחודי והמרתק שלה, שהפך כיום לזיכרון בלבד.